Wiadomości

Informacja dla osób chętnych wstąpić do służby w policji

Data publikacji 24.04.2024

Komenda Miejska Policji w Rudzie Śląskiej prowadzi nabór do służby w Policji. Wszystkich chętnych do podjęcia ciekawej i stałej pracy prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny z Zespołem Kadr i Szkolenia Komendy Miejskiej Policji w Rudzie Śląskiej ul. Hallera 9 tel. 478541218 od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30. Dodatkowo w każdy czwartek pełnimy dyżury dla kandydatów do 18.00.

Na początek - najważniejsze:

Pamiętaj, że służba w Policji jest służbą dla społeczeństwa – wymagającą Twojego zaangażowania, odpowiedzialności, uczciwości i poczucia misji. W codziennej służbie policjanta ważna jest chęć niesienia pomocy, empatia, ale też duża odporność psychiczna, ponieważ spotkasz się z sytuacjami stresującymi, zagrażającymi życiu lub zdrowiu, jednak satysfakcja z realizowanych zadań zrekompensuje minusy służby.

Policja... twórzmy ją razem.

Jeśli zostaniesz przyjęty do służby w Policji oferujemy Ci:

  • stabilną i długoletnią pracę;
  • uprawnienia emerytalne już po 25 latach służby;
  • korzystne warunki finansowe, w tym uposażenie w trakcie szkolenia zawodowego podstawowego w kwocie (wszystkie kwoty są szacunkowe*) ok. 4245 netto dla osoby do wieku 26 lat, a ok. 4015 netto powyżej 26 lat plus wysługa od 2% po udokumentowaniu minimum 2 lat stażu pracy, a po ukończeniu szkolenia zawodowego podstawowego uposażenie w kwocie ok. 5530 netto dla osoby do wieku 26 lat, a ok. 5130 netto powyżej 26 lat oraz wysługa;
  • możliwość awansu w stopniu oraz stanowisku;
  • możliwość podwyższenia kwalifikacji zawodowych;
  • możliwość rozwoju zawodowego w tym uzyskania dodatkowych uprawnień;
  • możliwość skorzystania z bogatej oferty szkoleniowej, w tym zdobycia wyższego wykształcenia I i II stopnia (Akademia Policji w Szczytnie);
  • korzystne warunki socjalne, w tym:
  • nagrodę roczną tzw. trzynastą pensję;
  • nagrody jubileuszowe;
  • coroczne dodatkowe środki finansowe na uzupełnienie umundurowania służbowego – tzw. mundurówkę;
  • coroczne dofinansowanie do wypoczynku policjanta uzależnione od liczby członków rodziny;
  • zwrot kosztów dojazdu z miejsca zamieszkania do miejsca pełnienia służby dla pełniących służbę w innej miejscowości niż miejsce zamieszkania;
  • coroczny płatny urlop wypoczynkowy w wymiarze 26 dni roboczych;
  • urlopy dodatkowe;
  • zasiłek na zagospodarowanie przysługujący w związku z mianowaniem Cię na policjanta w służbie stałej w wysokości jednomiesięcznego uposażenia zasadniczego wraz z dodatkami o charakterze stałym, należnymi w dniu mianowania.

* dane KGP

Po przyjęciu do służby zostaniesz skierowany na trwające około 6,5 miesiąca szkolenie zawodowe podstawowe do jednej ze szkół Policji. Następnie, w ramach adaptacji zawodowej, zostaniesz czasowo oddelegowany do pełnienia służby (np. w Oddziale Prewencji Policji w Katowicach, Warszawie  lub Samodzielnym Pododdziale Prewencji Policji w Bielsku Białej lub Częstochowie). W trakcie delegowania będziesz musiał odbyć 63 służby. Celem adaptacji zawodowej jest podniesienie Twoich praktycznych umiejętności służbowych nabytych podczas szkolenia zawodowego podstawowego, tj.: zabezpieczania imprez masowych, ochrony obiektów ważnych dla bezpieczeństwa państwa, przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, działań pościgowych lub poszukiwawczych realizowanych w ramach działań pododdziałów zwartych Policji.

Powrót na górę strony